Vegetarisch eten is een feest!

lekker en gevarieerd vegetarisch

Verjaardagsmaal

2 reacties

feesttafel alles

Gisteren was vegetarisch eten létterlijk een feest.  Mijn vrouw was jarig en  ’s avonds zaten we gezellig met 6 personen aan tafel.

Wat aten we:

  • frittata met wintergroenten
  • ratatouille
  • in de oven geroosterde aardappeltjes met rozemarijn
  • salade
  • als nagerecht: snelle pruimentaart met slagroom

De frittata en de ratatouille (die koud ook erg lekker zijn) maakte ik van tevoren, waardoor ik niet steeds in de keuken hoefde te staan toen het bezoek er was.

pruimentaart madebyellen

De snelle pruimentaart is een geweldig recept van Made by Ellen: http://madebyellen.com/snelle-pruimentaart/ . Ik vind ‘m zelfs lekkerder dan m’n “eigen” pruimenflan!

De recepten van de frittata en ratatouille verschijnen de komende dagen op deze blog.

Hier alvast het recept van de salade: gescheurde slabladeren met een dressing van olie, appelciderazijn, scheutje gembersiroop en peper en zout. Schep erdoor: veel gehalveerde cherrytomaatjes en 2 handenvol gemengde noten (die je eventueel even kunt roosteren in de koekenpan).

Auteur: Marianne Panneman

Ik werk als creatieve (schrijf)coach voor vrouwen met werk- en levensvragen én geef creatieve schrijfworkshops en -cursussen gericht op persoonlijke groei en schrijfplezier. Ik houd van schrijven, vegetarisch koken, schilderen en wandelen.

2 thoughts on “Verjaardagsmaal

  1. Heel erg lekker Marianne. Dit is inderdaad een waar feestmaal.
    Omdat ik net als je vrouw gisteren jarig was vertel ik wat ik voor mijn 4 gasten gemaakt heb.
    Vooraf een soep van alleen groente (sperzieboontjes, wortels, prei, ui, peterselie en groentebouillonblokje)
    Risotto met spinazie, champignons en zongedroogde tomaatjes daarbij sla met tomaat/augurk
    als toetje yoghurt met verse bosbessen.
    Voor het eerst in 33 jaar mijn verjaardag zonder aanwezigheid van mijn vrouw en kinderen gevierd dus dit was even een proef of dit lukte! En ik ben geslaagd!

    • Gerda, nog gefeliciteerd met je verjaardag! Jouw maaltijd klinkt ook heerlijk, vooral de risotto zie ik voor me… Dat ga ik binnenkort ook weer eens maken. Dank voor de inspiratie!

Geef een reactie

