Vegetarisch eten is een feest!

lekker en gevarieerd vegetarisch

Amandel-dadel-kokosreep

Een reactie plaatsen

mueslirepen dichterbij

Zelf ‘superfood’-repen maken: erg leuk om te doen, helemaal niet moeilijk, zo klaar en het resultaat is verrukkelijk!

Vandaag maakte ik deze amandel-dadel-kokosrepen. Binnenkort volgen andere smaken. Dit recept vond ik in de laatste Allerhande.

Ingrediënten:

  • 20 gedroogde dadels
  • 3 eetlepels ongebrande amandelen
  • 1 eetlepel cacaonibs
  • 2 eetlepels kokosolie
  • 1 eetlepel gemalen kokos
  • 1 rijstwafel

Maal de dadels 1 minuut in de keukenmachine tot er een ‘bal’ (een compacte, kleverige massa) ontstaat. Schep dit in een kom.
Maal dan de amandelen en de cacaonibs grof. Doe deze met de kokosolie, de gemalen kokos en de in stukjes gebroken rijstwafel bij de dadels. Kneed tot een samenhangend geheel en vorm een rechthoek van ongeveer 18 x 10 cm. Snijd er 6 repen van en wikkel ze in bakpapier. Laat minimaal 30 minuten opstijven in de koelkast.

Het lukte mij deze keer niet om hele stevige, rechte repen te maken – daarvoor was de substantie te ‘los’. De volgende keer ga ik op zoek naar versere (dus kleveriger) dadels, ik denk dat de samenhang hierdoor beter zal zijn. Het opstijven in de koelkast helpt wel enorm, en ach – ook als de reep wat uit elkaar valt – de smaak is zo goed dat je dat geen echt probleem zult vinden!

Auteur: Marianne Panneman

Ik werk als creatieve (schrijf)coach voor vrouwen met werk- en levensvragen én geef creatieve schrijfworkshops en -cursussen gericht op persoonlijke groei en schrijfplezier. Ik houd van schrijven, vegetarisch koken, schilderen en wandelen.

Geef een reactie

