Vegetarisch eten is een feest!

lekker en gevarieerd vegetarisch

Dadel-walnootkoekjes

Een reactie plaatsen

dadel-walnootkoekjes dichtbij bewerkt

Koekjes bakken is zo leuk. Ik doe het niet meer zo vaak, maar na het bakken van deze koekjes heb ik me voorgenomen het echt vaker te gaan doen.
Het recept voor deze heerlijke Libanese dadel-walnootkoekjes vond ik in het supermarktmagazine Boodschappen.

Ingrediënten:

  • 250 gram roomboter
  • 150 gram dadels, zonder pit, zeer fijngehakt (tip: in keukenmachine)
  • 150 gram walnoten, zeer fijngehakt (tip: in keukenmachine)
  • 200 gram lichtbruine basterdsuiker
  • mespunt kaneel
  • 250 gram zelfrijzend bakmeel

Verwarm de oven voor op 180 graden. Laat de boter smelten, maar niet verkleuren. Meng de dadels, walnoten, suiker, kaneel en het bakmeel in een kom. Roer de gesmolten boter erdoor en kneed tot een samenhangend deeg.

Vorm met vochtige handen kleine balletjes van het deeg en maak er platte ronde koekjes van of druk ze eventueel in gedecoreerde koekjesvormpjes. Bak de koekjes in het midden van de oven in ongeveer 20 minuten gaar en goudbruin. Laat afkoelen op een rooster.

dadel-walnootkoekjes schaal bewerkt

 

Auteur: Marianne Panneman

Ik werk als creatieve (schrijf)coach voor vrouwen met werk- en levensvragen én geef creatieve schrijfworkshops en -cursussen gericht op persoonlijke groei en schrijfplezier. Ik houd van schrijven, vegetarisch koken, schilderen en wandelen.

Geef een reactie

