Vegetarisch eten is een feest!

lekker en gevarieerd vegetarisch

Koken uit De Krat

Een reactie plaatsen

De Krat bewerkt

Sinds deze week heeft De Krat, een bezorgservice van Nederlandse seizoensproducten, een Gemakskrat vega. Heel goed van ze, dus heb ik een proefabonnement voor twee weken genomen om het uit te proberen. Ik koos voor een krat voor 2 personen. We zijn met ons drieën, dus onderweg wordt vanzelf duidelijk of ik regelmatig iets moet bijkopen of niet. In het krat zitten de ingrediënten voor 3 maaltijden.

Ik volg deze weken de recepten die in het Krat zitten. Dat is ook direct mijn grootste twijfel bij zo’n bezorgservice: ik vind het veel te leuk om zélf te kiezen wat ik wil eten en niet ieder recept vind ik even interessant. Natuurlijk kun je besluiten iets anders te maken met wat er in het krat zit, maar omwille van het experiment dat ik met mezelf aanga doe ik dat nu niet.

Mijn allereerste ervaringen zijn positief. De Krat werd gisteravond keurig op de aangegeven tijd bezorgd en zag er mooi en aanlokkelijk uit. Het voelt een beetje als een kadootje, ook al betaal je  het zelf.

De recepten voor deze week zijn:

  • lauwwarme salade van kikkererwten, spinazie en en cherrytomaatjes met pompoensoep
  • tagliatelle met venkel, paprika en olijven
  • ovenschotel met vegagehakt, spitskool en rozijnen

Klink goed toch? Vanavond staan de kikkererwtensalade en de pompoensoep op het menu. Ik ben heel benieuwd.

de krat en ik bewerkt

Auteur: Marianne Panneman

Ik werk als creatieve (schrijf)coach voor vrouwen met werk- en levensvragen én geef creatieve schrijfworkshops en -cursussen gericht op persoonlijke groei en schrijfplezier. Ik houd van schrijven, vegetarisch koken, schilderen en wandelen.

Geef een reactie

