Vegetarisch eten is een feest!

lekker en gevarieerd vegetarisch

Terugblik op twee weken De Krat

Een reactie plaatsen

Collage de krat

De afgelopen twee weken werd bij ons op maandagavond De Krat bezorgd, de Gemakskrat Vega om precies te zijn. Boordevol heerlijke biologische groenten en andere etenswaar, voldoende voor drie maaltijden voor 2 personen, mét drie recepten!

Hoe is het ons bevallen? Daar kan ik kort over zijn: erg goed! De kwaliteit van de groenten en andere producten is fantastisch. Wat vooral positief verraste is de kwaliteit van de recepten. We hebben zes keer érg lekker gegeten, het waren steeds snel en makkelijk te maken en toch verrassend fantasievolle, smakelijke gerechten.
En ook de hoeveelheid was prima, ruim voldoende voor 2 personen en vaak konden we er zelf met z’n drieën prima van eten (soms met wat extra brood of salade erbij).

Ook was het heel luxe om de boodschappen aan de deur afgeleverd te krijgen, scheelde het veel tijd én aten we opeens overwegend biologisch, terwijl anders, moet ik bekennen, vaak maar een deel van onze boodschappen biologisch is.

Toch gaan we er ondanks deze positieve ervaring gaan niet mee door. Wat ik namelijk ging missen, is het zélf bedenken wat ik wil eten, het bladeren in kookboeken …

Maar tegen iedereen die een heel druk leven heeft, geen tijd of zin om zelf van alles te bedenken en toch erg lekker wil eten, zeg ik: doen! Probeer het eens, een Krat of een Beebox of een BeterBio-pakket – en er zijn nog veel meer aanbieders!

Binnenkort ga ik experimenteren met een alléén-groentepakket zónder recepten en bijbehorende ingrediënten, waarbij ik zelf moet bedenken wat ik ermee wil maken. Hoe dat bevalt laat ik weten.

Auteur: Marianne Panneman

Ik werk als creatieve (schrijf)coach voor vrouwen met werk- en levensvragen én geef creatieve schrijfworkshops en -cursussen gericht op persoonlijke groei en schrijfplezier. Ik houd van schrijven, vegetarisch koken, schilderen en wandelen.

Geef een reactie

